Ahogy a biztosítás kötések az elmúlt években egyre inkább az interneten zajlanak, úgy szélesedik az alkuszok adatbázisa az ügyfelek aktivitásáról, szokásairól. A stabil ügyfélkapcsolatok által költséghatékonyan végezhetők piackutatások, kérdőívezések, akár tömegesen, akár célzottan is. A leghasznosabb információkat az egyes termékek és újítások piaci fogadtatása szolgáltatja.
A kampányok tapasztalataiból, a fogyasztói igények alapos megismeréséből eredően, valamint a gazdasági válság, a környezeti változások hatásai miatt alapos átalakulás jósolható a biztosítási szektorban. Áruházban megvásárolható vonalkódos - úgynevezett dobozos - termékek jelenleg is vannak már a piacon, kapható például polcról levehető utasbiztosítás is. Az egyszerű biztosítási termékeké a jövő. Elemzések szerint az ügyfelek gyakran keresnek eddig nem létező, de olcsó biztosítást. Ide sorolható az az eset is, amikor egy autós öreg autójára meghatározott összegű casco biztosítást szeretne kötni. A kényelmi szolgáltatásokat is egyre szélesebb körben igénylik, így kerül egyre több asszisztencia biztosítás a csomagokba.
Az ügyfelek gyakrabban türelmetlenek, egy biztosítás megkötésével szeretnének hamar végezni, de azt is igénylik, hogy szerződésük minden lehetséges szempontot szem előtt tartva, a legszakszerűbben kerüljön megkötésre. Ezért egyre inkább elfogadják, hogy a biztosítótársaságok, és a velük együttműködő, nagy tapasztalatokkal rendelkező alkuszcégek képesek a legjobb kategóriát kialakítani, az úgy nevezett „dobozos”, előre csomagolt biztosítási termékek terén is.
A bonyolultabb, egymással nehezen összehasonlítható termékekkel szemben az egyszerű, dobozos biztosítások népszerűbbek és keresettebbek lesznek a jövőben, felkapott kiegészítőkkel felszerelve, hiszen nagyon jól jön például a magyar nyelvű telefonos segítség – az asszisztencia szolgáltatás – külföldön, ha hivatalos ügyet kell intézni. Ilyen „asszisztencia” jellegű szolgáltatás már létezik az utas-, lakás- és gépjármű-biztosítások mellett is és egyre jobban terjed a kínálat szélesebb ügyfélkörben, versenyképes díjakkal. Ez persze nem azt jelenti, hogy tömegtermelésre állna át a biztosítási szektor, hiszen ezzel párhuzamosan a speciális, kiegészítő biztosítások köre is bővül, így aki különleges igényeket támaszt biztosításában, az ezt is könnyen megteheti.
Az alkuszok saját márkás termékeik fejlesztését és terjesztését célozzák meg, létezik már munkanélküliségi biztosítása is, és várható, hogy más kockázatokra is dolgoznak ki biztosítási csomagokat az alkuszok. A „dobozos” biztosítás esetében is a kockázatot a biztosító vállalja, de a termék az alkusz neve alatt kerül piacra és csak nála kapható.
Új információk
- Mikor kell felmondani a biztosítást? - 18/02/2014 13:44
- Kártalanítási Számla - Kártalanítási Alap - 18/02/2014 13:38
- Kártörténeti adatbázis - Használt autók kárelőzményének központja - 18/02/2014 13:35
- Mikor kell fedezetlenségi díjat fizetni? - 18/02/2014 13:31
- Biztosítási évforduló emlékeztető szolgáltatás - kötelező, casco - 18/02/2014 13:25
Régebbi információk
- Céges autó biztosítás - Kötelező és casco online kedvezménnyel! - 18/02/2014 13:22
- Mitől zuhant a Romániai biztosító piac díjbevétele? - 18/02/2014 13:21
- Biztosítási piaci körkép Európából - 18/02/2014 13:20
- Online biztosítások - Népszerűek az online biztosítás kalkulátorok - 18/02/2014 13:14
- Biztosításcsalás regiszter - Új megoldás az ügyfelek védelme érdekében? - 18/02/2014 13:14